الاثنين، 26 أكتوبر 2009

احمر شفايف


الحكاية دى حصالتلى من شهرين تقريبا بس مش عارفه ليه افتكرتها دلوقت
صحيت الصبح قلت اروح اتمشى واجيب الجرايد بالمرة يعنى بدرى كده قبل الزحمه
بس كان يوم حر اوى قلت اعدى على الصيدليه اللى على اول الشارع بتاعى اجيب كلنيكس علشان الشمس هتعمل عمايلها معايا
وبعد الصباح على كريمه وكده
لقيت ست زى القمر فى الصيدليه بتسال على احمر شفايف
فستغربت من الكلمه فضحكتلى انا وكريمه وقالت ايوة احمر شفاسف روج يعنى او جلاس بس وحشانى الكلمه يا بنات
وضحكت ضحكه صافيه من قلبها
قالت عارفين مجرد كلمه احمر شفايف بتحسسنى انى لسه بنت ستاشر سنه
مش يعنى 40 سنه خالص وعليهم شوية سنين
واختارت لون احمر فاقع كمان ودفعت حسابه ومشيت
وانا جبت المناديل ومشيت
ولما رجعت البيت وقفت قدام المريا وبصيت لنفسى اوى ودورت على روج احمر فاقع عند ماما قديم
لما لقيته افتكرت نفسى زمان لما كنت بقعد الخبط بيه وشى وماما تقولى بطل يابت انتى صغيرة على الكلام ده
اقولها مليش دعوة عايزة اكبر بقى وافك الفيونكات بتاعت شعرى واقولها اعمليلى شعرى زيك ياماما كانت بتحضنى اوى وتقولى
بكرة لما تجيبى بنوته زى القمر هتقوللها نفس كلامى ليكى دلوقت
مش عارفه حاسه انى عايزة احضن ماما اوى
وقولها كلام كتير اوى
اقولها انى نفسى ارجع تانى صغيرة
وادور على احمر الشفايف بتاعك
والخبط بيه وشى
وافك فيونكات شعرى
واقولك عايزة اكبر يا ماما
وتحضنينى اوى

6 التعليقات:

كيكى عوووووو يقول...

الله يا ايمو
انا كمان زيك كدة عايزة اقعد ماما من الشغل وتستنانى لمة اجى من المدرسة واشاورلها من تحت يااااااااه كنت بتبسط اوى لمة بتقعد معايا الصبح
ايمو وحشااااااااااااااااااااانى جداااااااااااااااااااااااااااا
جداااااااااااااااااااااا
وياستى الفيس مش بعرف اتعامل معاه خاااااااااااااالص
ابقى اتصلى
كل سنة وانتى طيبة

مايكل عادل يقول...

لو عاقدر اغيّر راح اغيّر..لو مش قادر انا لازم اغيّر واتغيّر
ولأن ماحدش كلمني
انا بامشي ع شاطئ حزني
وكأن العالم...مش ملكي
وكأني عصفور متدلع
:(

emy يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
كيكى عوووووو يقول...

وحشتنى ايمو بتاعت زمااااااااان
اووووووووووووووووووووووى
ونفسى ترجع تانى
عووووووووووووو

emy يقول...

كيييييييييييييييكى وحشانى بالهبل
انا رجعت اهو خلاص مش هتنازل على البلوجر بتاعتى دى ابدا

emy يقول...

مايكل منورنى كده ديما وبحاول اهو ادلع
:)